MOTO GUZZI TIPO SPORT 13 | Mr YASUO SAITO | キックスタートとライド | Kickstart and ride | Nổ...
Moto Guzzi tipo sport 13 | Mr YASUO SAITO | キックスタートとライド | Kickstart and ride | Nổ máy lên là chạy
Moto Guzzi has been a leading make in Italy since 1921 and it is one of the few Italian makes to become well-known abroad.
From the twenties on a number of interesting racing machines with OHC engines were developed and Guzzis became a force to reckon with in TT races.
In the 1926 lightweight TT Ghersi was credited with the fastest lap and he actually was disqualified from the second place because the spark plug he used in the race was of a different make as the one he used in the practice session.
In1935 Stanley Woods won the Lightweight TT with a spring frame single Moto Guzzi; the next day Woods won the Senior race on a Guzzi twin!
The design of the Sport 13 engine goes back to the early twenties.
It replaced the “Normale” type and from 1923 till 1928 the Sport was the only production Guzzi in the range.
It was finished in green with gold pin striping up to including 1927, after that the colour changed to red.
The Sport has a remarkable engine with its horizontal cylinder, radial finning to enhance cooling and big but slender exposed flywheel; the idea behind this construction being to keep the engine’s main bearings close together.
The machine’s frame with widely splayed and braced front down tubes is very rigid and the low, horizontal position of the engine and gearbox ensure good road holding and handling.
Bore x stroke are 82 x 88 mm and the engine delivers 13 hp@ 3800 rpm.
Moto Guzziは、1921年以来イタリアの主要メーカーであり、海外で有名になる数少ないイタリアのメーカーの1つです。
20代から、OHCエンジンを備えた数多くの興味深いレーシングマシンが開発され、GuzzisはTTレースで活躍する力になりました。
1926年、軽量のTTガーシは最速のラップであると認められ、レースで使用したスパークプラグは練習セッションで使用したものとは異なるメーカーであったため、2位から失格となりました。
1935年、スタンレーウッズは、スプリングフレームシングルモトグッツィで軽量TTを獲得しました。翌日、ウッズはグッツィツインのシニアレースで優勝しました!
Sport 13エンジンの設計は20代前半にまでさかのぼります。
「ノルマル」タイプに取って代わり、1923年から1928年まで、スポーツはこのシリーズで唯一のプロダクショングッツィでした。
1927年まではゴールドのピンストライプでグリーンに仕上がり、その後レッドに変わりました。
Sportは、水平シリンダー、冷却を強化するためのラジアルフィン、優れたエンジンを備えています。この構造の背後にあるアイデアは、エンジンのメインベアリングを互いに近づけることです。
広くスプレイとブレースが施されたフロントダウンチューブを備えたマシンのフレームは非常に剛性が高く、エンジンとギアボックスの水平位置が低いため、路面の保持と取り扱いが良好です。
ボアxストロークは82 x 88 mmで、エンジンは13 hp @ 3800 rpmを発揮します。
#MotoGuzzi #Sport13
Friday, June 4, 2021
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